1.ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ
- Κατάργηση του συστήματος διδασκαλίας με διαλέξεις σε αμφιθέατρα. Σχεδιάζεται το προφίλ του εκπαιδευτηρίου με καταγραφή της παρουσίας και της απόδοσης των φοιτητών. Μέτρο της αξιολόγησης της απόδοσης των φοιτητών θα είναι η παρουσία τους στα μαθήματα. Με τη θεσμοθέτηση των απουσιών σε κάθε μάθημα πλήττονται φοιτητές οι οποίοι αναγκάζονται να εργαστούν παράλληλα με τις σπουδές για βιοποριστικούς λόγους. Είναι επίσης και ένας τρόπος μείωσης της εμπλοκής των φοιτητών σε συλλογικές διαδικασίες μέσω της απειλής της απουσίας με απώτερο σκοπό τη συνολικότερη εξάλειψη της οποιασδήποτε αντίδρασης.
- Κατάργηση των εξεταστικών περιόδων. Παράλληλα τίθεται το ζήτημα για το πόσες φορές θα έχει ο φοιτητής τη δυνατότητα επανεξέτασης και το αν η τυχόν επανειλημμένη αποτυχία του στην εξέταση μπορεί να τον θέσει ακόμα και εκτός σχολής.
- Τη σύνδεση με τη Διά Βίου Μάθηση για να «πέσουν τα τείχη» μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης και των τομέων επιστήμης. «Γιατί να μην εισάγεται κανείς κατ' ευθείαν στο ίδρυμα, ώστε ο πρώτος να έχει ευρύτητα επιλογών και το δεύτερο δυνατότητα διαμόρφωσης πτυχίων;». Δηλαδή, πολυδιάσπαση των πτυχίων και τη δημιουργία ατομικού φακέλου δεξιοτήτων. Κάτι τέτοιο σε συνδυασμό με την κατάργηση της διαιτησίας και των συλλογικών/κλαδικών συμβάσεων θα οδηγήσει σε υποβάθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, της ισχύος του πτυχίου στην αγορά εργασία και κυρίως σε ατομική διαπραγμάτευση με την εργοδοσία.
2.ΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Ανώτατο όργανο το Συμβούλιο Διοίκησης, αρμόδιο για στρατηγικό σχεδιασμό, προϋπολογισμό και άλλα καθήκοντα διοίκησης και λειτουργίας που υπάγονταν στο υπουργείο Παιδείας. Θα συμμετέχουν προσωπικότητες εκτός Πανεπιστημίου. Η εξεύρεση πόρων, βασικό μέλημα. Αναφερόμαστε πλέον σε διορισμένα ΔΣ όπου θα συμμετέχουν εκπρόσωποι επιχειρήσεων, χορηγοί, μάνατζερ, ίσως και μέτοχοι στο μέλλον, τα οποία θα έχουν ως ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΛΗΜΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ! Όπως προκύπτει και από την «αυτοτέλεια» (οικονομική φυσικά) κι από μερικά ακόμα σημεία, μπαίνει τέλος στην πραγματική χρηματοδότηση από το Δημόσιο! Τα ιδρύματα εκβιάζονται να ασκήσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες να αναγκάζονται να πωλούν τους τίτλους τους σε επιχειρήσεις franchising, όπως είναι στη χώρα μας τα περίφημα «κολέγια». Τα ιδρύματα θα καλούνται να βρουν χρήματα από την αγορά και τον ιδιωτικό τομέα, ζητιανεύοντας χορηγίες, εισάγοντας τις επιχειρήσεις ως βασική παράμετρο μέσα στο πανεπιστήμιο κτλ. Η ύπαρξη διορισμένων ΔΣ, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της φοιτητικής συμμετοχής στις αποφάσεις και τα τεκταινόμενα του πανεπιστημίου. Ανοίγει έτσι διάπλατα η πόρτα για την ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αυτό ακριβώς δηλαδή που αποφεύχθηκε από τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος τη διετία 2006-2007 (μη αναθεώρηση άρθρου 16).
Ανώτατο όργανο το Συμβούλιο Διοίκησης, αρμόδιο για στρατηγικό σχεδιασμό, προϋπολογισμό και άλλα καθήκοντα διοίκησης και λειτουργίας που υπάγονταν στο υπουργείο Παιδείας. Θα συμμετέχουν προσωπικότητες εκτός Πανεπιστημίου. Η εξεύρεση πόρων, βασικό μέλημα. Αναφερόμαστε πλέον σε διορισμένα ΔΣ όπου θα συμμετέχουν εκπρόσωποι επιχειρήσεων, χορηγοί, μάνατζερ, ίσως και μέτοχοι στο μέλλον, τα οποία θα έχουν ως ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΛΗΜΑ ΤΗΝ ΕΥΡΕΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ! Όπως προκύπτει και από την «αυτοτέλεια» (οικονομική φυσικά) κι από μερικά ακόμα σημεία, μπαίνει τέλος στην πραγματική χρηματοδότηση από το Δημόσιο! Τα ιδρύματα εκβιάζονται να ασκήσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες να αναγκάζονται να πωλούν τους τίτλους τους σε επιχειρήσεις franchising, όπως είναι στη χώρα μας τα περίφημα «κολέγια». Τα ιδρύματα θα καλούνται να βρουν χρήματα από την αγορά και τον ιδιωτικό τομέα, ζητιανεύοντας χορηγίες, εισάγοντας τις επιχειρήσεις ως βασική παράμετρο μέσα στο πανεπιστήμιο κτλ. Η ύπαρξη διορισμένων ΔΣ, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση της φοιτητικής συμμετοχής στις αποφάσεις και τα τεκταινόμενα του πανεπιστημίου. Ανοίγει έτσι διάπλατα η πόρτα για την ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αυτό ακριβώς δηλαδή που αποφεύχθηκε από τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος τη διετία 2006-2007 (μη αναθεώρηση άρθρου 16).
3.ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ:
- Η χρηματοδότηση θα ακολουθεί τον φοιτητή και όχι το Ίδρυμα. Αφού η χρηματοδότηση θα πηγαίνει κατευθείαν στο φοιτητή αυτός θα πρέπει να την κατανείμει για τη στέγαση, τη σίτιση αλλά ίσως ακόμα και για τη φοίτηση του, εγκαινιάζοντας μία μορφή διδάκτρων στο κατά τα άλλα δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο. Γενικά όμως, επειδή όπως είναι προφανές το Δημόσιο και Δωρεάν σιγά σιγά αποσύρεται, τα δίδακτρα δεν είναι καθόλου μακριά, όταν τα Ιδρύματα που λέγαμε παραπάνω θα κληθούν να βρουν χρήματα μόνα τους, μια πηγή θα είναι και τα δίδακτρα…
- Κάρτα ή κουπόνι φοιτητή για πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες.Τα κουπόνια εν τέλει θα είναι ένα πρόγραμμα εισαγωγής διδάκτρων στα ΑΕΙ που, μέχρι να δημιουργηθούν οι αναγκαίοι συσχετισμοί για την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, θα τα πληρώνει, υπό αδιευκρίνιστους ακόμη όρους, το δημόσιο.

Μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε λοιπόν ότι οι προτάσεις για κατάργηση εξεταστικής Σεπτεμβρίου, παρουσίες/απουσίες, αξιολόγηση υποχρεωτική μέσα στο εξάμηνο με εργασίες, προφορικές εξετάσεις κτλ, και ταυτόχρονη μείωση της αξίας της τελικής εξέτασης και γενικώς αυταρχικοποίηση/ εντατικοποίηση των σπουδών θα πάρουν τις απαντήσεις τους.
Απάντηση μας σε όλα αυτά οφείλει να είναι η πυροδότηση και η συμμετοχή όλων μας σε γενικές συνελεύσεις και συλλογικές διαδικασίες ενάντια σε εκείνους που και φέτος θα υποβαθμίζουν την αναγκαιότητα τους (ΠΑΣΠ-ΔΑΠ). Ο κίνδυνος να γίνει το δημόσιο πανεπιστήμιο μία επιχείρηση που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια πρέπει να μας βρει ενωμένους εμάς τους φοιτητές καθώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου